Thursday, November 8, 2012

تاني كباية قهوة


بليل ..... يااااااااااااااااه اتاخر اوي النهارده :D دلوقتي زيارة المطبخ, ودا مكان نادرا مابدخله بارادتي الحره إلا في فرص نادره, البوتجاز اهه هناك مكان ماسبته امبارح,  فاضل ايه فاضل ايه فاضل boiler .... لا يا اخي boiler ايه احنا بليلالكنكه اييييييون عشان كباية القهوه بتاعت بليل الي بتظبط الاداء وبتبتدي السهره "اعذروني مدمن كافيين" شايقهوه, Nescafe و الحجات الحلوه دي كلها, يمكن حبي للقهوة خاصة بانواعها  يرجع للذكريات اكتر من اي حاجه تانيه, ذكريات سعيده, مواقف جامده و مضحكه, و عشان ابتديت اصلا اشربها كنوع من التقليد مش اكتر لوالدي "الراجل ده جامد جدا فكروني اعرفكم عليه" كان الموضوع مجرد استكشاف "محسوبكم مغامر بالسليقه"...... يانهااااااااااار ابيض الكلام اخدني و نسيت القهوه علي النار و فارت و بهدلة الدنيا والموضوع ده هيكلفني مهمة خاصة لاعادة الموقد إلي حالته الاصليه :@ ملل بشع هعمل القهوه من الاول "ملووووووول جدا انا      ليه ميعملوش حاجه عسليه كده زي Nescafe بطعم البن و بوش ياااااه احلام .
مشهد داخلي في اوضتي..... حلو جو السينما ده. سريري العزيز, لحافي رفيق دربي في الشتاء القارس, المكتب "وحشني جدا والله متقابلناش من ساعة ما خلصت دراسه يعني زيارات سريعه و خاطفه", التربيزه اللطيفه الي استولت علي دور المكتب :D حبيبتي وشافت مني اصابات ياااامه  و انا بجرب اعمل حاجه جديده او الحم اي حاجه "مخترع اصلييي و اسال في السوق" مفروض ترفع عليا قضية تعويض,  اللاب و الهارد اليو اس بي و عدة الشغل "سماعتي قال ايه حبت تنتحر في المترو بس علي مييييين هصلح امها :D" موضوع السماعه ده بالنوسبالي كبير اوي و معرفش اعيش من غيرها لاني من عشاق المزيكا. المهم ان كباية القهوه منوره القعده دلوقتي الطقوس اكتملت و ممكن ابتدي السهره ..... حاااااسب كنت هنسي شيءمهم جدا ام كلثوم لا تكتمل الطقوس بدونها "رغم اني مكنتش بطيق امكلثوم دي خالص بس حبيتها بسبب الحاج والدي, من كترما بيسمعها و يجيب كتب عنها و عن تاريخ الاغاني والكلمات و مين كتب و مين لحن فا لقيتني بسمعها كنوع من التعود الي قلب بعد كده لحب عن اقتناع و استمتاع رهيب و خاصة بليل"  الي زهق يمشي الموضوع مطول :] .
بما انك وصلت لحد هنا يبقي peace  و في احتمال 60% تصمد و تكمل للاخر. انا و العياز بالله من قولة انا "انا البحرفي احشاءه الدر" متواااااضع جدا اه ومبتكلمش عن نفسي خالص لذلك اقدر اقوللك اني بحب المزيكا و الكمبيوتر و البرمجه و Puzzles "والله من ساعة ما اتعلمت الكلمه دي و نفسي استخدمها ", التكنولوجيا الجديده, موبايلي و laptop و حجات كتير بسيطه و احتمال تكون تافهة بالنسبه للبعض بس بتعنيلي الكثير, مثلا نفسي اعمل ام الدوجلاس بس عندي حته قمه في البواخه من دقني مش بتكمل :@, و حجات تانيه بسيطه بتظبطلي المود وتعدلي يومي “gets my mood up”, انا مخلوق بيتلكك للحب "بحب الحب بذات نفسه          "I luv luv" يعني المفهوم في حد ذاته الحاله المزاجيه و النفسيه الي بتكون فيها لما تكون بتحب يعني بتحس انك طاير, و بتفكر احسن و ال productivityبتاعتك بتزيد, باختصار بتحس وانتا بتعمل الحاجه ان في عامل محفز بتعمل الحاجه دي عشان شخص معين, بس مش اي حد لا, المهم بقي ان في ناس هتقول ممكن تحس بنفس الشيء لما يكون ليك هدف في الحياه, اوممكن تعمل كده عشان بابا و ماما, بس انا بكلمك عن الحته الي جوه القفص في الشمال اييييييون هيا دي الي حست بالكلمتين دول و بتقولك ان عندي حق و ان انت مقتنع بكلامي متحاولش تنكر.الحاله دي الي بتكون فيها لما  الي انتا بتحبه في التليفون و حتي لما  بترخمواعلي بعض في اخرالمكالمه و تقفل و تحسانك مبسوط اوفر دوز و هتطرشق من السعاده, اوعيتكون بتقرا الكلام ده مع خطيبتك :], او لما تكون ماشي في الشارع و تعدي علي مكان يكون ليك فيه زكري حلوه او موقف طريف.


دول فنجانين قهوه و enjoy :D

4 comments:

  1. :D T2reban e7na eklmna fel 7war Da kolo mara fel Bus mn awel om kalthom lel douglas !! hahahahaha Nice One By The Way XD

    ReplyDelete
  2. bs sebk anty ah r2yk fl oslob 3nb 3nb y3ny :D

    ReplyDelete
  3. 3enb :D tsdaa2 ana 8ltana eny Rdeet Aslaan we a5dt mn wa2ty el Sameen el Fady :D 3lshan a2ra 3nb :D allak , tyb 2ol Mango XD (2lsh R5es)

    ReplyDelete